Tuesday, August 18, 2009

Genrep i skogen

Var hos Fanny igår. Hon har spelning på Bara Vi på Skånegatan imorgon kväll, och jag ska vara med på ett hörn. Vi kände att vi kanske behövde köra åtminstone ett rep innan. Sagt och gjort, jag satte mig på buss 155 efter jobbet, läste lite i Box 21 av Roslund & Hellström, gick av vid Brommaplan, drog mitt busskort i spärren, väntade tre minuter på ett tåg mot Hagsätra, gick av vid Slussen, köpte en tamburin, gick ner i tunnelbanan, väntade i en minut på ett tåg mot Farsta Strand, såg en dvärgkvinna som var knappt hälften så lång som jag, småväxt menar jag, bytte vid Gullmarsplan och innan jag visste ordet av satt jag i Fannys kök och tryckte i mig micrad fiskgratäng.

Efter maten började vi repa. Det lät inte så bra, men ganska mycket. Tamburin inomhus kan bli lite vasst. Vi kände att vi kanske störde grannarna. Fanny föreslog att vi skulle repa i sovrummet istället. Jag kontrade med att vi kunde gå ut i skogen med en kaffetermos. Sagt och gjort. En filt, en Marabou Daim, lite kaffe. Sen satt vi på ett berg och såg solen gå ner, och hade ett spralligt men effektivt rep. En ensam man som spatserade förbi på stigen såg förskräckt ut.

Jag är plötsligt väldigt taggad inför imorgon kväll.


1 Comments:

At 3:24 PM , Blogger blaskagg said...

Allt blir tre snäpp mysigare i era händer.

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home