Friday, December 26, 2008

Två vuxenpoäng

Jag har blivit vuxen, tror jag. Åtminstone om man lyssnar på två repliker jag sa under julfirandet hemma hos mamma. Chockade både omgivningen och mig själv.

1: "Hm, brysselkål är inte så illa ändå!"

2 (Under vinjetten till Kalle Ankas julafton): "Det här är verkligen en helt obegriplig jultradition."

Det enda jag fick ut något av under hela Kalle Anka-timmen var att specialstudera Baloos kroppsspråk. Han är bäst helt enkelt. Han är så här: "Jag vill ha frukt. Ska jag ta en frukt? Nej, varför bara en? Jag tar typ SJU frukter, taggiga och jävliga, och mölar ner dem hela i svalget med våld!" Och sedan dansar han oberört vidare. Om jag fick casta en uppsättning av Djungelboken på teatern, skulle jag sätta Carl Bildt som Baloo och Marit Larsen som Mowgli.

Nu ska jag raka av mig skägget och hoppa på ett plan till Phuket. Vi hörs om ett par veckor.

Gott nytt år!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home