Sunday, August 09, 2009

Hello world.

Inte tjata om det var länge sen jag skrev nu, det var rätt länge sen du läste också. Vi super kål tillsammans och har trevligt i stället, tycker jag. Jag har precis vaknat, och håller på att känna efter hur det känns att vakna när man är 27. Fyllde igår. Jag drömde förresten att jag var hos plastikkirurgen och skulle operera in ögon i nacken.

Men nu ska vi prata om min syster, Fanny. Denna fantastiska lilla skrutt som det bor så många fina egenskaper i. Förutom att hon är en fantastisk musiker och låtskrivare är hon även bland de bästa i hela Götaland på att författa sms. Tar en paus nu och dubbelkollar med Wikipedia att Stockholm faktiskt ligger i Götaland. Upptäcker att det inte gör det, det ligger i Svealand! Vi är i Svealand nu allihop, och jag visste inte ens om det! Ja ja, jag låter det stå ändå, för Fanny skulle nog spöa alla trötta götalandsbor i sms-humor trots att hon är svealänning. En götalänning som vill träffa en kompis (för att typ hänga lite vid korvshopen på hörnet) kanske messar typ "Hej, lust att hitta på nåt? Hör av dig i så fall!". Men när Fanny ville fråga mig samma sak för ett tag sen blev det i stället:

"Lust att hänga lite ikväll? Bara kratta löv eller kräva asyl eller någe?"


Du hör ju.

När jag precis kommit hem från hockey-vm i Schweiz i våras fick jag ett "välkommen hem"-sms. Jag tar mig friheten att publicera det också:

"Föreställ dig en simbassäng fylld med tapetklister. Se sen massa kor stå längs kanten iförda olika slags hjälmar, och tveka. Välkommen hem förresten!"


Om du vill få en lite djupare inblick i denna förtjusande sjuka hjärna rekommenderar jag ett besök på funkysnoveller.blogspot.com, och vill du höra henne sjunga finns myspace.com/fannygustafson.




1 Comments:

At 5:25 PM , Blogger blaskagg said...

Är redan där! Och här! Vill ha publicerade sms-konversationer!

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home