Friday, August 21, 2009

Bara Vi, 19/8

Där satt jag, på scengolvet på Bara Vi, och slog taktfast på ett symaskinsfodral, en tamburin och en tom spritflaska. Det kändes viktigt att spela bra, annars hade det känts som ett hån mot både arrangören och framför allt Fannys musik. Att ta dit konstiga saker att slå på i stället för riktiga instrument var en kul idé, tyckte vi. Dessutom hade vi inga vettiga instrument. Men jag kan säga att jag var rätt nervös innan vi gick upp, det kunde floppat. Kanske just därför blev det riktigt bra. Jag var fokuserad och samlad och missade väl egentligt bara ett eller par slag på hela giget. Men framför allt var Fanny i form. Sjöng som en stjärna, spelade svåra passager med lätta fingrar och hade avslappnat mellansnack.

Exempelvis mellan låt ett och låt två: "Ja, det här är då min storebror AmöbaBoy, på trummor. På nästa låt vill jag dock inte att han ska vara med. Ni vet ju hur det är med trummisar, de ska alltid slå på allting hela tiden, så jag tog med en Kalle som han kan läsa under tiden." Så rotar hon bland sina papper, får fram en Kalle Anka-tidning och slänger bak den till mig. Jag försökte läsa under den finstämda låten men det var svårt att koncentrera sig. Höll på att börja skratta högt åt en historia i Skratt-Fnatt, fick kväva det lite.


Efter spelningen gick vi till Gröne Jägaren och såg andra halvlek av Barcelona - Manchester City. Zlatan såg lite trög ut, men ett par avslut på mål i alla fall. Min höst kommer att gå i blårött, jag tackar högre makter för att jag har TV4 Sport.



0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home