Monday, November 06, 2006

Jubileumsinlägg

Femtio inlägg. Det gick fort. Kul att ni hängt med så länge. Jag älskar er. Jättemycket faktiskt.

Jag var inte så inspirerad sist jag skrev, det blev en deformerad barnsång men skulle blivit mycket mer. Jag fick skrivkramp. Förresten, Ida, sången handlade inte om dig så du behöver inte ta åt dig. Det var en random snigel vilkensomhelst. Your average snigel.

Funderar lite såhär i femtionde inlägget. AmöbaBoy, det var ju bara nåt jag hittade på. Eller, i ärlighetens namn, nåt min syster hittade på. Det var på den tiden då det var varmt. Nu har vintern kommit och jag identifierar mig med amöbapojken, har en klar känsla för hur han är. Han är en knasig fan som aldrig vet när det är nog. Och ibland somnar han och sover i tre, fyra dagar. Han är för härlig men samtidigt för jävlig.

Jag har jobbat på Game tre dagar i rad nu. Det var skitkul. Är inte det typiskt? När jag får veta att jag förmodligen kommer förlora jobbet tänder jag till på det och blir en bättre säljare än jag någonsin varit. Jag har fan babblat på som en riktig OnOff-mupp, och det har funkat dessutom. "Ja, om du ska köpa en Xbox360 ska du ju ha ett Premiumpaket, Corepaketet innehåller ingen hårddisk, inget headset, ingen trådlös handkontroll och ingen HD-kabel. Och bara hårddisken kostar ju tusen spänn så om du köper Corepaketet och sen ångrar dig och vill köpa till en hårddisk är du redan då uppe i fyratusen och då har du inte fått nån trådlös handkontroll, inget headset och ingen HD-kabel. För att inte tala om Xbox live."

Så där går jag på. Och det verkar vara just det de vill. Bli dominerade av en som är bestämd och vet vad han pratar om. Nu vet jag ju inte alls vad jag pratar om eftersom jag aldrig ens testat en Xbox360, men jag låter som om jag vet.

Åh, imorgon är det måndag igen. Måndagsångest, måndagsångest. Eh... not. Nästa vecka är sweet as candy. Jag är ledig från jobbet måndag, tisdag, onsdag, torsdag och fredag. Imorgon kväll ska jag gå på restaurang och bio med mamma (ska se Babel med Brad Pitt), på tisdag är det pokerkväll (äntligen!), på onsdag ska jag se The Haunted på Debaser medis (hoppas för guds skull att inte dörrvakten känner igen mig!), på torsdag kommer pappa och lirar Pro Evolution Soccer och på fredag ska jag och Victor spela badminton och gå och se Borat-rullen. Så på kvällarna har jag fullt upp. Oj oj. Suck och stön. På dagarna tänkte jag mest gå runt och plocka lite.

Nej, ärligt talat ska jag faktiskt ta tag i mitt skrivande. Har åtta skivor som väntar på att recenseras, plus en krönika och en faktaartikel att skriva. Deadline 1 december. Vore ju väldigt nice om jag för en gångs skull kunde skriva några bra texter ett par veckor innan deadline, även om jag tvivlar på att det är möjligt. Jag skriver som en åsna när kniven är för långt från strupen. Jag har i alla fall en klar bild av att det är så - vore jävligt kul att krossa den i veckan. Den som äter lever får se.



2 Comments:

At 10:18 PM , Blogger blaskagg said...

_Förmodligen_ förlora jobbet?! Inte en chans nu när du visar dig från din sibasida.

 
At 12:02 AM , Blogger Ida said...

Hade inga tankar på att identifiera mig med snigeln förut, men nu blir jag vansinnigt förnärmad! Din sketna luspudel. Jag är ju snabb som vinden med att uppdatera. (Ibland storm och ibland, som idag månne, och igår kanhända, stiltje..)

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home