Wednesday, November 01, 2006

Första och förmodligen enda gången

Det här är väl inte mycket till läsning. Men du får ju ännu en uppdatering på kort tid, så lite glad kanske du blir?

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?

”I eventually wrote a story about four magic animals.” (Stephen King, "On writing")

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?

Gamla videokameraband vars innehåll jag måste rädda till dvd. Jag är typ tio år där och larvar mig. A must have.

3. Vad var det senaste du såg på TV?

Minns inte. Det var länge sedan.

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:

13.51 (den var 13.49)

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?

Hej Domstol, det roligaste radioprogram jag vet, som poddradio.

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?

Gick en promenad igår, det var skit. Så. Mycket. Regn.

7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?

Gamla foton från mitt första liveframträdande med Overlord.

8. Vad har du på dig?

En morgonrock och en gammal Chicago Bulls-keps. Den har jag alltid när jag spelar poker (kepsen). Skönt att kunna gömma sig lite i den när det hettar till.

9. Drömde du något i natt? I så fall - vad?

Jag drömde att jag försökte landa en helikopter på mitt eget tak. Det var extremt svårt, för man vet ju inte hur ens eget hus ser ut ovanifrån! Blev helt rådvill.

10. När skrattade du senast?

Tio sekunder sedan. Någon i Hej Domstol kallade någon annan för ”svampfarfar” bara för att han hette Karl Johan.

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?

En tavla av en ko, Freak Kitchen-kon närmare bestämt. Målad av Victor, Aron och Klara. Mest Victor tror jag.

12. Har du sett något konstigt på sistone?

Inget förvånar mig längre…

13. Vad tycker du om den här utmaningen?

Inte så dum alls, faktiskt! Bättre än genomsnittet.

14. Vilken var den senaste film du såg?

”Adam och Eva”. Den var inte så het. Borde se nåt annat ikväll, bara för att ha en annan film som senast sedda.

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?

En Nintendo Wii, ett flygplan, en bra laptop, ett fint pokerbord, en kock. Ingen platt-tv. Jag gillar köttiga apparater.

16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.

Den här var lite svårare. Hm… Jag glömmer ofta att titta på mina motspelare när jag spelar poker. Det känns dessutom lite obekvämt att sitta och stirra på sina kompisar. Jag tror att jag går miste om en hel del information på grund av det här.

17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?

”Utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor”? Det var en jävla käck formulering. Hm… Jag skulle svinga mitt trollspö och ordna så att sömn och mat förvandlades från behov till njutningsmedel, som choklad eller dvd-boxar. Kände man inte för att äta, sket man bara i det tills man blev sugen på att svänga ihop något. Det tar ju så mycket tid.

18. Tycker du om att dansa?

Kanske den enda gång i livet jag håller med Magnus Uggla. Helst inte nykter. Gärna annars, och i så fall till eurodisco, Dia Psalma eller Pantera.

19. George Bush?

Vem?

20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?

Kirk och Courtney? Äh, vad fan. Sånt tänker man väl inte på. Egentligen tycker jag att det är otroligt att i princip alla föräldrar lyckas bestämma sig för namn på sina kids. Det är ju ett enormt ansvar!

22. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?

Det var en försiktigt ställd fråga! ”Skulle du nånsin överväga…”? Jag är djärv och svarar ja.

23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?

”Blindsen ligger på 25 och 50 kronor, här är ditt startkapital. Det borde räcka några tusen år. Bord 243345, plats 8. Lycka till!”

24. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?

Jag skickar inte sånt här till andra. Känner de sig sugna kopierar de nog det här på eget initiativ. Blåskägg kanske?



2 Comments:

At 3:43 PM , Blogger Sanna ... said...

Ah, snor rakt av och lägger på min blogg så har jag iaf bloggar ;) Fan, vad lat man har blivit.

 
At 5:14 PM , Blogger annen said...

Tio sekunder sedan. Någon i Hej Domstol kallade någon annan för ”svampfarfar” bara för att han hette Karl Johan.
:D:D:D:D

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home