Sunday, October 22, 2006

Lite belåtet pokersnack

Kom precis hem från pokerkväll hos Jakob. Sanna, Rikard, Peter och en Jocke deltog. Alla var påtagligt sugna på att lira och stämningen blev inte sämre av att Peter tagit med sig ett riktigt pokerbord.

Jag hade ett skönt flyt hela kvällen, fick många bra händer och var både vild och disciplinerad på samma gång. Eftersom jag vet att åtminstone Sanna läser den här bloggen tänker jag inte tala om hur mycket jag bluffade, men visst hände det väl nån gång att jag var helt tom när jag gick all-in. Om jag inte minns fel. Framför allt lyckades jag skaka av mig jobbiga utdragningar utan att låta dem påverka mitt spel. I första turneringen var jag i ett mäktigt underläge mot Jakob i finalen, men jobbade mig upp så att det var helt jämnt. Då fick jag Ess/Kung. En grymt stark hand på två man. Eftersom Jakob höjt rejält innan floppen valde jag att slå om och sätta honom all-in. Han synade med Ess/Dam. Han måste träffa en av de tre damerna för att vinna. Självklart gjorde han det. Men det är bara att tugga i sig och tänka "Om vi hade spelat den här handen 1000 gånger, vem hade varit vems bitch då?".

Totalt knep jag en vinst och tre andraplatser. Det är nog första gången jag kommer på prisplats alla gånger. Tyvärr körde vi lite lägre inköp idag än normalt, så kvällens facit blev "bara" 150 kronor plus.

Det har varit mycket jobb på GAME nu. Det är roligt, men väldigt krävande. Det låter inte så svårt att stå och kränga spel i en butik, men det är det. Det är så mycket småsaker som inte får bli fel att jag är alldeles utbränd i huvudet när jag kommer hem. Och så står man ju rätt mycket ensam också, som sagt. Nu jobbar jag inte där förrän om en vecka. Skönt med ett brejk. Jag är ledig måndag- fredag nästa vecka, både från bokhandeln och GAME. Det behöver jag.

I torsdags var jag på "branschfest" på Undici, Tomas Brolins krog. Massa nya tv-spel presenterades, mat och sprit var gratis och vi fick gå en jättefånig tipsrunda där en massa idrottskändisar stod utplacerade vid stationerna. Funderade på vad de fått betalt för att stå och huttra i Humlegården klockan nio en kall oktoberkväll? Hur kul kan det vara att stå och läsa frågor för en massa halvpackade spelnördar? Maria Akraka, Tomas Johansson, Lasse Eriksson, Tomas Brolin (duh!), Billan Westin, Anna Svärd, Kenta Nilsson och några till hade de i alla fall fått att ställa upp.

Inne på krogen var det som ett barnkalas på sätt och vis. Man kunde till exempel gå in i ett rum och testa ett karaokespel, vilket många gjorde. Sen kunde man spela roliga sällskapsspel. Och, kanske det hetaste, testa Playstation 3 fem månader innan den släpps i Europa. Det var fin grafik. Jag var lite imponerad, men inte jätte. Jag tror Nintendo Wii kommer vara den coolaste maskinen.

Det bästa jag gjort idag:

Tvättat två maskiner

Sprungit fort som fan och hunnit med 00.01-pendeln från Älvsjö

Lyckats bluffa bort Peter i en jättepott med 2/3 i olika färger innan floppen

Vunnit en golfmatch mot självaste Tiger i Tiger Woods 2004 på Playstation 2

Ätit pizza på ett dödsföraktande sätt utan att spilla på mig det minsta



5 Comments:

At 1:48 PM , Blogger blaskagg said...

Klarade sig sportstjärnorna från attackerande fans/alkisar? Jag menar, Humlegården är ju inte stans mest folktomma plats. Hade de solbrillor på sig trots mörkret?

 
At 11:32 PM , Anonymous Anonymous said...

Det spelar ingen roll hur många gånger vi spelar en hand tobbe, du kommer ändå alltid vara min bitch...

 
At 12:42 AM , Blogger Sanna ... said...

määäh, kan du lägga ut en blogg eller?

 
At 9:27 AM , Anonymous Anonymous said...

Vilket arsel!! Nu börjar samhället rasaemot din blogg oxå, vad e det som händer tobbe? Du borde kanske läsa expressenJoels sista inlägg, det vore kanske nåt för dig... puss

 
At 7:55 AM , Blogger blaskagg said...

Hoppas du njuter av din ledighet. Jag njuter då INTE av att läsa samma blogginlägg sju gånger om.

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home