Wednesday, October 18, 2006

Trött på inget, trött på allt

Det blir kort idag, Gustav är på ingång. Vi ska spela tv-spelsfotboll. Eller fotbolls-tv-spel, vilket du vill.

Jag är seg och lite bakis idag. Firma-"event" igår, vi var och bowlade och drack på jobbets bekostnad. Det var jättekul. Men som sagt, man blev lite bakis av det. Och när man är lite bakis orkar man inte alltid med telefonförsäljare.

Hon som ringde nyss var rätt kass på sitt jobb. Hon läste mycket innantill och hade en ful dialekt, lite bonnig. Hon var en av alla dom som vill få mig att byta telefonoperatör. Jag kunde inte förneka att det hon erbjöd lät bra, för det gjorde det. 29 öre till alla fasta telefoner, och även till mobiler. Jag frågade hur det skulle bli med fasta avgifter och sånt, och hur jag skulle göra med telia-abonnemanget jag har nu. Hon började förklara, och nånstans där kände jag intensivt hur jag bara hatade hela fenomenet telefonförsäljning. Och hon hade ju inte ens en trevlig röst. Jag fattade inget beslut, min märkliga hantering av henne var helt spontan. Den gick ut på att jag slutade prata, och bara andades, lågt men ändå hörbart, i luren. Inte flåsade eller så, men jag lät henne veta att jag var kvar. När hon var klar med sin långa förklaring blev det tyst.

Bonniga telefonförsäljaren: "Hallå? ... Hallå? ... Hallå?... ... ... Hallå? ... Hallå?"

Det tog säkert trettio sekunder innan hon la på. Hon ringde inte tillbaka. Skönt.



3 Comments:

At 8:01 PM , Blogger blaskagg said...

Haha, fight fire with fire!

 
At 11:45 AM , Blogger Sanna ... said...

Man kanske bara skulle säga att man inte har tid och om de vill informera om erbjudandet så kan de emaila. Hur som helst, hur blir det på lördag?

 
At 10:37 PM , Blogger reb said...

hahahaha, det var det roligaste!

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home