Monday, November 06, 2006

Jag vill läggas in

En grej jag längtar lite efter, eller längtar kanske är fel ord, är lite sugen på kanske man kan säga, är att läggas in på sjukhus. Alltså, det är ju så mysigt! Jag har typ bara varit inlagd en gång och det var när jag var sju år och hade 41,5 graders feber. Låt oss lista för- och nackdelar med att läggas in:

Fördelar
* Alla är snälla mot en och lyssnar på en
* Man får besök av folk som har med sig presenter ("Vill du ha nånting?" frågar de)
* Man har tid att läsa bra böcker, se filmer och spela spel
* Det går inte att stressa, ett brutet ben läker i sin egen takt
* Det är lugnt och behagligt i en sjuksäng, oftast
* Ingen kräver att man ska prestera något
* Man får mat serverad

Nackdelar
* Sängarna kanske inte är så sköna

Mycket fördelar där. Jag vill inte ha någon äcklig sjukdom, utan mer en sjukdom som gör mig arbetsoförmögen men som inte lämnar några bestående men. Att bryta ett eller ett par ben vore nog lagom. Var hade jag nu mitt järnrör...



6 Comments:

At 9:51 AM , Blogger annen said...

Du vet om att allting går ut på att vara så äckligt som möjligt på sjukhus va? Febertermometrar uppstuckna i arslet, sprutor i skinkorna, händer i arslen, etc. etc. Sen delar du rum med flera andra som du tvingas lyssna på om de kanske snarkar när du ska försöka sova. Och vem har tid att besöka någon i dagens stressamhälle?
Sängarna är nog förbannat hårda dessutom.
Näru! Jag skulle inte tacka ja till en sjukhusvistelse. Men det är min åsikt :)

 
At 11:23 AM , Blogger AmöbaBoy said...

Men nu var du väl ändå lite kategorisk? För det första, termometrar i arslet har väl ingen fått sen 80-talet? Och varför skulle någon vilja ha sin hand i min röv om jag brutit benet? Och det är klart att de skulle ta sig tid att besöka MIG?

Dessutom skulle jag nog få ett eget rum. Och att sängarna är hårda har jag ju redan tagit med i beräkningen, och kommit fram till att jag accepterar. Lägg in mig!

 
At 1:12 AM , Blogger Sanna ... said...

Du är dum i huvudet, Tobbe! Du kan få överta mitt klippkort på sjukan om du vill. Har en jävla massa storys om sjukhus, hemska , vidriga, äckliga sjukhus.

 
At 10:16 PM , Blogger blaskagg said...

Jag får ångest av sjukhus. Lukten, lukten! Fatta att jag håller till på sjukhuset nu. Hela jävla hösten går jag omkring bland vitrockade stroppar och droppställsdragande hackhostande pensionärer. Jag hatar det.

 
At 11:54 PM , Blogger Ida said...

Japp! Inte så dumt. Jag ÄLSKAR sjukhus. Det beror väl måhända på att jag själv aldrig blivit inlagt, och därmed gått miste om de hemska sjukhusminnen som verkar vara standardutrustning hos folk i allmänhet.

 
At 2:29 PM , Blogger AmöbaBoy said...

Ah! Se där! En bundsförvant. Det var på tiden.

En slutsats vi kan dra av den här "debatten" kanske är att sjukhus är mysigt, i en lagom dos? Så lägg in mig en och en halv vecka typ, så blir allt bra. Och kanske inte på Danderyd.

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home