Friday, March 09, 2007

Det blåser

Och det är förändringens vindar. Det har känts lite statiskt ett tag, men om man tänker efter har jag gjort ganska mycket för att bryta gamla mönster den senaste tiden.

1. Mitt hår. Den tydligaste indikatorn på att gammal skit städas ut och... eh, ny skit ska in. Min favoritfrisyr hittills är helrakad, men sedan några veckor tillbaka pågår ett experiment där jag ska testa lite andra prylar. Just nu har jag tre och en halv veckas utväxt, en frisyr som jag verkligen avskyr. Det ser ut som en gloria lite grann. Och man kan inte göra något med det, det är som det är. Om typ en månad tror jag att jag kan börja experimentera med vax, gele och sånt jox jag aldrig använt. Funderar löst på att testa att tona barret i nån skojig färg också. Förslag mottages skräckslaget.

2. Jag håller så smått på att börja söka jobb. Tröskeln är hög, men jag kämpar på. Att skriva det "personliga brevet" kan ju ta knäcken på vem som helst. En SprayDate-presentation är en breeze att knåpa ihop i jämförelse .

3. Nya vanor. Jag sprang i tisdags. Och idag med. Och gick långa raska promenader i går och i förrgår. Idag kokte jag potatis, rev morötter och värmde fiskbullar. Nästan riktig mat! Nöjd.

4. Ananasen. När jag handlade mat i förrgår slängde jag helt spontant ner en ananas i kundvagnen. En stor, oblyg jävla ananas med stolt spretande blad. Den sa till hela världen att "hej, här är jag". En ananas har verkligen punkfrisyr. Och massa taggar på kroppen. De är stenhårda, ananasar (?).

5. Jackan. Jag började plötsligt avsky min jacka. Tyckte den var direkt ful faktiskt. Då gick jag runt i några affärer. Ganska snart hittade jag en jacka som jag blev kär i. Efter lite flörtande klickade vi och den hängde med mig hem. Nu är jag en klart gladare människa.

Nu ska jag jobba hela helgen, därefter är det skralt med jobb för den här pojken. Ska jobba några strötimmar nästnästa helg samt lördagen den 31:a, men utöver det är almanackan tom. Det känns gött faktiskt. Tror att jag är redo att ta tag i jobbsökarbiten big time. Det blir ju bara lättare och lättare, känns det som. När man har ett par bra varianter på ansökningsbrev kan man ju börja massbomba på bred front. Jag ska bli journalist. Folk ska få se.

Så slipper man allt jävla tjat på släktmiddagarna också.

Ps. Undrar du vad jag skulle med ananasen till? Då kan jag ge dig ett ananastips: Hacka upp ananasbitar och lägg dem i en skål naturell yoghurt. Sleva i dig. Fräscht och nyttigt. Smakar bra. Ds.



5 Comments:

At 11:52 AM , Blogger blaskagg said...

Tips: skicka iväg ditt personliga brev till några personer för lusläsnng och feedback.

 
At 4:46 PM , Anonymous Anonymous said...

Låtersomdu har en del najssaker att ta tag i. Ny jacka kan ju göra vem som helst glad dessutom!!
Får väl hyra dendär Scarlett-filmen då. Såg "Flicka med pärlörhänge" häromdagen (2 för 99 på Hemköp) och den var väl sådär, men helt okej. Hon är ju en otrolig skådis iaf!

 
At 6:04 PM , Anonymous Anonymous said...

Ja, fy fan för personliga brev, som många av dem inte ens läser. Förresten är annanas en av de allra nyttigaste frukterna, så et är bara att svulla.Sanna

 
At 12:01 PM , Blogger Ida said...

HAHAH... blev just påmind om den humor du är begåvad med. LOVE reading your stuff. (nåja, allt utom de lååånga pokerberättelserna då) Varför inte skicka in bloginlägget som personligt brev???
Ps. Du är rätt cool du med!

 
At 11:21 AM , Blogger annen said...

Du har en utmaning att göra, finns på min blogg! :)

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home