Thursday, July 26, 2007

Annorlunda raggningstaktik...

Står för ovanlighetens skull och jobbar i bokhandeln, och har just fått höra en av de mer fantastiska historierna på länge.

Om du är rik advokat, drängfull och känner för att lägga in en liten stöt på en tjej på McDonald's, gör då inte som en snubbe gjorde igår. Han (jag tänker inte hänga ut honom här, snäll är jag idag) fick ett stänk av överdriven givmildhet, eller något annat, och stegade fram och gav tjejen... en chokladask? En bukett rosor? En ring? Nej. Han gav henne sina två kontokort.

"Här", sa han. "Köp nåt! Gå och handla lite!". Sen försvann han.

Kvar satt tjejen, som råkar vara min kollega i bokhandeln, med ett Visa och ett MasterCard. När förvåningen släppt flög hon upp och sprang efter honom, men han var spårlöst försvunnen.

Detta hände alltså i natt klockan tre. För en stund sen letade upp hon upp honom på hitta.se och ringde upp honom, och undrade om han ville ha tillbaka sina kort. Han hade inga minnen från händelsen, påstod han i alla fall. Det skulle jag nog också ha sagt. Efter att han sagt "He, ja det var ju lite pinsamt det här, he..." några gånger hade en överenskommelse utkristalliserat sig.

Han kommer! Han kommer hit till butiken vilken sekund som helst! Och just nu är det jag som står i kassan. Jag kommer fan bryta ihop av skratt när jag ser honom. Fortsättning följer.



1 Comments:

At 10:04 AM , Blogger blaskagg said...

Ha, fatta vilken förödmjukelse egentligen. Här, köp dig något fint. Något raffigt. Jag ger dig pengar, du ger mig sex.

Och så bara ringer hon UPP honom och tar kommando över situationen. Bra jävla jobbat.

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home