Sunday, July 15, 2007

Den flyktiga sommaren

Hur kan en hel nation ha samma uppfattning om en sommars tempo? Jag säger inte att det är så, men jag säger att det är så. Vet inte hur många jag har pratat med som har sagt samma sak. "Oj, den här sommaren bara kom plötsligt och nu är det redan midsommar/juli/snart augusti. Jag har knappt hunnit planera nånting!"

Och min sommar är likadan. Det var precis nyss det slog över från juni och till juli och jag tänkte just att "Oj, är det juli redan? Juli är ju sommar på riktigt!" och nu pang har halva jävla juli gått. Jag känner inte riktigt att jag haft någon ordentlig ledighet. Åker på småsemestrar lite då och då och jobbar däremellan. Borlänge, Kalmar, Gotland och Tallinn. De två första avklarade och underbara, de två senare ligger som man säger i pipelinen. Drar till Gotland på onsdag för att vältra mig i golfspel i fyra dagar, och om en månad blir det Tallinn (spahotell!) med en god vän. Det är sån här viktig information man måste skriva på internet så att folk vet var man är. Maffian och mamma till exempel.

Jag tycker fortfarande att det är konstigt att en hel nation kan bli helt överrumplade av att efter våren kom sommaren. Påminner lite om Citypendelns leviterade ögonbryn vid åsynen av fallna löv på spåren om hösten.




1 Comments:

At 10:10 AM , Blogger blaskagg said...

Kan det ha något att göra med att vi inte blir yngre?

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home