Wednesday, May 16, 2007

Nätskämtare

Idag surfade jag lite på internet. Skulle se om det fanns nåt kul. Fick för mig att kolla upp nån Slayertext, och googlade. Hittade den förstås, låttexter är sällan svårt att hitta. Var lite nyfiken på vad en låt som heter Jihad handlar om när den är skriven av ett amerikanskt thrash metal-band. Så fort jag fick upp texten poppade en helt underbar popup-ruta fram:

"OBSERVERA: Din PC innehåller spår av webbplatser för vuxna som du besökte. I flesta fall, vet du även inte om filer som installerats på din dator osynligt och på väg att sätta din karriär och äktenskap på spel helt enkelt.
Dessa filer lämnar spår av dina online aktivitet och även komprometterar dina kreditkorts trygghet. Det går att rensa alla temporära och tidigare filer på din dator för att ta bort dem spåren.

Vill du installera DriveCleaner för att felsöka ditt system gratis? (Rekommenderat)"

Jag skrattade så jag tjöt när jag kom till "helt enkelt"-biten. Det stycket är verkligen språkmisshandel upphöjt till konst. För en språknörd som mig var det här bättre än stand up comedy. Och bättre blev det när jag klickade på Nej:

OBSERVERA: Du har inte slutfört felsöket. Om din dator innehåller spår av webbplatser för vuxna som du besökte och filerna som installerades själv, kan dem genomskåda din sekretess och sätta ditt privata liv på spel.
Du måste rensa alla temporära och tidigare filer från din PC att ta bort spår.

Vill du installera DriveCleaner för att felsöka och vid upptäcktning, rensa dem spåren? (Rekommenderat)

Skepp och hoj, datapirater. Jag älskar er.



7 Comments:

At 7:34 PM , Blogger Jonathan said...

Skilj helst på oss äkta Pirater och sådan idioter som försöker installera Spyware.

Pirater är ett ord som RIAA började använda ihopp om att få vanligt folk att förväxla vår legima rörelse mot upphovsrätten som kommersiell affärsidé och folk som spammar Spyware.

 
At 8:23 AM , Blogger blaskagg said...

Haha, "helt enkelt", precis där hickade jag till också. Kan riktigt se någon slå ut med armarna och lägga huvudet på sned samtidigt.

 
At 11:29 AM , Anonymous Anonymous said...

Kulmatt läsa om Ryssland :) Ska bli bättre på att blogga så fort jag har några timmar över. Kramar. Grattos till pokervinsterna också.sanna

 
At 9:52 PM , Blogger Ida said...

Underbart! Jag har själv drabbats och garvade stillsamt ihjäl mig. Välkommen hem!

 
At 12:20 PM , Anonymous Anonymous said...

Den där sidan fick jag också upp. Och jag som inte är särskilt jättehaj på sånt blev skitskraj hahaha.. Dessutom "hittade" den flera tusen "skitfarliga" grejer i datorn. Öhh,men virusprogrammet då?

 
At 8:37 PM , Anonymous Anonymous said...

Hej bejbi! Nu sitter jag hemma sthlm igen, hörde av slickard att du jojnar mig ner näst-nästa gång :-) wie wie

va länge sen du skrev du'! det där virustjofräset har bott i min dator länge men en dag var det borta, det hade flyttat till riks dator i stället och nu ser det ut som det flyttat vidare till dig. allt utan att våra datorer fått leka... Pussa

 
At 11:06 PM , Anonymous Anonymous said...

...fast det heter väl "en språknörd som JAG"?!

En dito till morsa

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home