Saturday, May 05, 2007

Om tiden vill ifatt

Nu får det vara slut med inlägg som ligger en vecka efter. Nu är det idag och inget annat. Klockan är halv nio, kvällssolen skiner in genom fönstret och jag ignorerar aktivt Finland-Italien som pågår inne på arenan. Hockey får man rätt mycket av här, man kan faktiskt vara lite selektiv med vilka matcher man går på. Imorgon och på måndag blir det riktiga höjdare: Sverige-Finland och Sverige-Ryssland. Inläggen därefter kanske blir lite sportorienterade för en gångs skull.

Igår kväll var det fotbollsturnering på mitt rum igen. Vi fick med ett par snubbar till, Josh och Daniel Ö, så nu var vi sex pers. Vi körde två tremannagrupper. Jag fick Josh och Daniel U i min grupp. Slog Josh med 5-0 och Daniel med 4-0. I semifinalen väntade Erik som jag tvålade till med 3-0. Hyfsad målskillnad inför finalen alltså. Där väntade... Josh! Mitt psykologiska övertag var således mäktigt innan matchen, men när han vräkte in 1-0 på ett knivskarpt inlägg hängde jag lite med huvudet. Finalnerver. Lyckades dock göra både 1-1 och 2-1. Josh kvitterade. Förlängningen kändes given, men Henrik Larsson ville annat. Med två minuter kvar att spela spelade jag honom fri, och kall som han är rullade han in segermålet under målvakten. Jag blev jätteglad och studsade lite på sängen.

Ikväll blir det tidig läggning. Har somnat halv fem, halv fem och halv tre de senaste tre nätterna. Imorgon kväll har vi däremot tänkt dra ihop en pokerturnering. Ser jag fram emot.


4 Comments:

At 3:58 AM , Blogger blaskagg said...

Att studsa på sängen är ett mycket gott tecken.

 
At 4:35 AM , Blogger Unknown said...

jag undrar ingenting om Stephen Hawking och PS2. Har du hört Champagne for my real friends, real pain for my sham friends? Bra titel.

 
At 8:09 PM , Anonymous Anonymous said...

Ja, du måste lägga dig tidigt ibland också, säger mamma.
Gud, vad mycket du har skrivit! JAg hänger inte med på alla fotbollsturnerningsbeskrivningar, (o, vilket långt ord, det skulle man kunna ha istället för spagetti!) men jag ser att du får vara med om en hel del där borta i öster. Och när du kommer hem blir det obligatoriska söndagsmiddagar hos mamsen rätt så ofta - det verkar behövas! VAd sägs om lite pannkak...eller kanske inte.

Moder.

 
At 2:14 PM , Anonymous Anonymous said...

Wiii vi är tidsenligt ikapp! vilket bra jobb tobbe! på hemma fronten händer inte mkt alls, dock är en planerad grillkväll med tobbe + gitarr och lasse sång inplanerad ( eller egentligen inte) men den planeras in så fort du sätter din fot på svenskmark! fasken va du är saknad nu. va ute i lördags och det enda jag sa va "tobbe är bra jag vill vara med tobbe"

förresten har magnus betner sålt sin själ. han sa ju i sin dvd att man fick skjuta honom om han ställde upp i något sånt där larvprogram och gissa vad, han va med i det där nya programmet där de ska klä ut sig och improvisera lite teater.

ses snart när du kommer hem!

puss och kram

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home