Saturday, May 05, 2007

Fotbollskväll

Allt handlar inte om hockey här i Moskva. Häromkvällen drog vi ihop några boys och körde Pro Evolution Soccer-turnering och drack öl på mitt rum. Det blev riktigt kul. Daniel och Rikard hade knappt spelat förut, medan jag och Erik investerat hundratals träningstimmar. Erik bjöd på det hårdaste motstånd jag någonsin mött. Han skottfintade backar och slog tvåknappsinlägg från positioner jag inte är van vid. Han var svår. Men det var jag också. Vi vann varsin turnering, och sista ordet är definitivt inte sagt. Fruktansvärt bra beslut att ta med PS2:an. Inte minst för att kunna kolla nån film om man har svårt att sova.


Erik mot Daniel. Rutin mot frejdig nybörjarentusiasm.
Rikard står och tittar på.

1 Comments:

At 3:49 AM , Blogger blaskagg said...

Ville inga girls haka på turnering?

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home