Saturday, May 05, 2007

Studio


De som har studio inne på arenan är Sverige, Finland och Ryssland. Vår studio är rätt snygg tycker jag. Här tar programledaren Anna emot lite hockeykunskap av en av Sveriges största hockeynördar, förlåt, hockeyexperter, Christer Rockström. Han är scout för New York Rangers och har hittills i år sett drygt 250 ishockeymatcher. Som tur är är han ingen besserwisser för det utan väldigt trevlig. Mitt första möte med honom var ganska roligt. Vi satt på restaurang och åt välkomstmiddag, när han frågade om det var mitt första besök i Ryssland.
”Ja”, svarade jag. ”Du då? Har du varit här förut?”
”Mm, sextio gånger.”
Då fattade jag att det var något som var lite speciellt med honom. Vem fan åker till Ryssland sextio gånger? Jag kommer aldrig åka hit igen om jag inte måste.

1 Comments:

At 3:47 AM , Blogger blaskagg said...

Märkte han att du tyckte att han var lite speciell?

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home