Monday, May 07, 2007

Nu smäller det

Sitter och tuggar på en baguette och dricker en kopp kaffe. Det regnar utanför containern, det smattrar på taket och fönstren ser ledsna ut. Jag mår för första gången idag ganska bra. Har varit bakis och småirriterad nästan hela dan.

Igår drog vi ihop lite poker i hotellrestaurangen. En heads-up mellan mig och Daniel Ö, två fyramannaturneringar och en femmanna. Jag vann heads-upen, en av fyramannaturneringarna och även den sista, största. Hade galet kortflyt och spelade lite småvilt. Fick en bra image som en aggressiv galning, men spelade ändå hyfsat kontrollerat. Visade några bluffar i början och fick därefter bra betalt på mina tokträffar. Floppade A23 när jag höll 45o, floppade tre klöver med Qc4c, klonkade en triss mot Daniels pocketknektar och så. Det var mysigt att spela, och under tiden drack vi billig öl.

Skönaste handen: Jag har 33. Josh raisar före flopp, jag synar. Flopp Q75. Han bettar, jag synar. Q på turn. Blir mer och mer övertygad om att han är tom. Han checkar, jag knackar tillbaka. Efter J på turn tänker han lite och bettar sedan 1750, mer än hälften av sin stack. Jag tror verkligen inte på honom, och börjar gå igenom vilka händer han kan ha. Ess utan träff känns trolig, kanske AK. Efter typ tre minuter synar jag och får applåder när han visar A8. Han ser ut som någon som sitter på toa när dörren plötsligt rycks upp.

Alldeles nyss blev jag och Daniel utmanade på bordshockey av två ryssar. Vi körde i lag, man hade alltså några spakar var. Vi spöade dem med 6-2, och jag hoppas på något liknande när jag nu knallar in i hallen för den största drabbningen hittills. Nu gäller det!

4 Comments:

At 7:27 PM , Blogger blaskagg said...

Gjorde ni one-timers till varandra? Eller passade man bara till sin egen hand? I hockeyspelet alltså.

 
At 11:15 PM , Blogger Daddy said...

Hi son,

Grattis till pokerframgångarna, det måste sitta i generna..
Har kollat in drabbningarna både i går och idag. Mer än godkänt. Förlusten idag är ett säkert tecken på att det slutar med guld. I övrigt får Du pallra Dig hem snart så vi får spela lite golf o så.
Kram/Daddy

 
At 8:40 PM , Anonymous Anonymous said...

spanar efter dig på matchen just i denna sekund! kanske skulle en gul tröja lysa igenom ännu en gång :D

pussa

 
At 9:51 AM , Blogger AmöbaBoy said...

Blåskägg: Vi passade varandra också, men inte en enda gång lyckades vi få till något sk klappklappspel.

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home