Tuesday, December 18, 2007

Svärtan bleknar, lite i taget

I flera år har jag viftat avvärjande med handen. Skakat på huvudet: "Jag tar det svart tack." Ibland med någon vitsig uppföljning, typ "svart som natten". Lagom tufft. Inget blask, inget onödigt socker. Sockret står jag fast vid, men när jag häromdagen av misstag blev serverad kaffe med mjölk insåg jag att det blev ju godare. Rundare smak. Lite snällare mot magen också. Herregud, för ett år sen hade jag en halvmeters hårman och skinnjacka. Nu jamsar jag runt i skjorta och dricker café au lait.

Som en del brukar säga: Så kan det gå.



8 Comments:

At 8:59 AM , Blogger blaskagg said...

Så kan det gå!

 
At 9:03 AM , Blogger blaskagg said...

Det här var ett igenkänningsinlägg för övrigt. 90%. Kanske blir 100 på trettioårsdagen.

 
At 9:06 AM , Blogger AmöbaBoy said...

Eller så når du 100 så fort manen ryker. Jag har en känsla av att den inte kommer att överleva 2008. Fast vad fan vet jag! Du rockar med och utan hår.

 
At 9:07 AM , Blogger AmöbaBoy said...

Som Victor sa när jag hade min värsta ångest inför klippningen: "Du, livet går vidare alltså. Jag lovar."

Och det var nog först då jag insåg att ja, det gör kanske det.

Jag hade drömt om det så många gånger, och det hade varit mardrömmar varje gång, och nu skulle jag plötsligt göra verklighet av det. Frivilligt.

Så gjorde jag det.

 
At 9:36 AM , Anonymous Anonymous said...

Glöm inte att i din beskrivning av dig själv ingår ett randigt rör, mistänkt likt en kattleksak, som skall vara placerat på huvudet! Pusss

 
At 3:27 PM , Anonymous Anonymous said...

Tobbe du har blivet en PUSSY.
But we like it...

 
At 4:00 PM , Blogger Sanna ... said...

Haha, men det ÄR ju godare. har precis lagt ut en blogg som inte är nattsvart. Fan vad sugen jag blev på kaffe nu.

 
At 11:59 PM , Anonymous Anonymous said...

Skit i kaffet och drick Oboy istället! :) Gott nytt år!

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home