Tuesday, December 04, 2007

Utforskar nya konstformer

Nu lite ståupp (baserad på en sann händelse i morse):

Har ni tänkt på en sak? (skrattpaus) När ni lägger russinen i morgonfilen, innan ni häller på cornflakesen, att de liksom bara hamnar högst upp i filen? Att spridningen blir dålig? Och man kanske inte känner för att röra om eller peta ner dem med fingret? Det har i alla fall jag tänkt på. I morse drabbades jag av just det här. De låg som ett lock på filen. Jag skulle ätit upp dem först av allt och sen haft flera deciliter vanlig slät fil att tråka mig igenom. Men så kom snilleblixten, från ingenstans! Jag höjde armen. Släppte russinen från lite högre höjd. De la sig i mittskiktet. Höjde armen lite till. De sjönk till botten. Sen tryckte jag min lycka, som britterna säger, och höjde armen rejält högt. Då stänkte det fil på skjortan. Gomorron, liksom!

Tack så mycket, tack, tack! Vi ses igen! Nu plats på scen för en av våra mest lovande unga komiker... Frodo!

(applåd)

"Hej alltså, hej hej... eh... alltså har ni varit med om att ni fått nåt av en gammal gubbe som ni inte vill ha fast ändå inte kan slita er från...? Någon?"



1 Comments:

At 1:32 PM , Blogger blaskagg said...

"Har ni tänkt på en sak? (skrattpaus)"

Denna mening säger allt om din talang.

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home