Wednesday, November 07, 2007

Fråga vad du vill

Jag skulle vilja infiltrera Kamratpostens redaktion. Helst avdelningen "Fråga vad du vill". Både av illvilja och för att den avdelningen borde vara överflödig vid det här laget. Herregud, Google är din vän! Du behöver inte skriva till en snusförnuftig barntidning och fråga om varför man ställer om klockan till sommartid, varför man gråter när man skalar lök eller vem som egentligen bestämmer i Sverige.

Nej, det borde vara jag som sitter där på redaktionen och svarar.

"Hej KP! Jag är en åttaårig cooling från Vänersborg. Jag undrar varför man gråter när man skalar lök?"

"Hej cooling! Kul att du ställde just den här frågan. Anledningen är att löken är den enda grönsak som faktiskt har känslor, och ditt undermedvetna registrerar det. Det här borde räcka som svar, men om du inte fattar kan jag utveckla det lite. En lök har ett nervsystem som till 99,5% är identiskt med människans. Föreställ dig att du behandlar exempelvis din lillebror på samma sätt som du behandlar löken. Skulle du skicka in samma fråga till oss då? 'Hej KP! Jag är en åttaårig styckmördare från Vänersborg. Jag undrar varför jag började gråta idag när jag slet av min lillebror all hans hud, la honom på en skärbräda, hackade honom i små tärningar och fräste honom i stekpannan? Gjorde jag något fel?'


2 Comments:

At 1:18 PM , Blogger blaskagg said...

Gah, den var kul :)

Finns till och med namn på de celler som registrerar lökens tärningssmärta. Som får oss att känna likadant, känna oss upphackade. Spegelneuron.

 
At 10:14 AM , Blogger *SaKi* said...

hahahahahahhaha... jag tror du tog livet av mig nu...
=)

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home