Sunday, September 07, 2008

Bra vibrationer?

Jag har hittat en bras-dvd nu. Det är småtrevligt. Kan bara inte riktigt bestämma mig för om jag föredrar eld i 16:9- eller 4:3-format. Människan blir aldrig nöjd.

Igår var jag ute med vänner och drack öl och dansade. Då hände något som jag direkt kände skulle bli en kul blogg.

En av killarna som var med kallas för Norrland. I ärlighetens namn kommer jag faktiskt inte på vad han heter på riktigt just nu. Hur som helst, vi satt på små pallar vid ett litet bord precis bredvid dansgolvet. På bordet stod ett nästan tomt ölglas. Det stod ungefär en decimeter från bordskanten. Norrland flyttade glaset till bordets mitt. Det fick mig att reagera. Det kändes som en mesig grej att göra, det var liksom inte som att det höll på att ramla i golvet. Jag tog resolut glaset och ställde det precis på kanten, så att 30 procent hängde utanför. Jag såg hur det ryckte i Norrlands hand, men han lät det vara och försökte ignorera det.

Vi pladdrade på om något, oklart vad. Vet inte ens om jag hörde vad vi pratade om, musiken började bli riktigt hög nu. Efter ungefär 30 sekunder hördes ett ljudligt kras och glassplitter och öl spreds över golvet. Först nu upptäckte jag att vårt lilla bord egentligen var en bordsskiva lagd på en enorm bashögtalare.



4 Comments:

At 7:57 PM , Anonymous Anonymous said...

Haha. Living on the edge kan krasa ibland.
san-shine

 
At 1:55 PM , Anonymous Anonymous said...

Har denne Norrland jobbat på CityMail?

 
At 1:57 PM , Blogger AmöbaBoy said...

Sanna: Spot on!

Anonymous: Om detta vet jag mycket lite.

 
At 9:23 PM , Anonymous Anonymous said...

Hahahahaha du är för skön, men det mest mystiska är nog varför du sprang i från glaset :) //M

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home